Wednesday 26 December 2018

19 Manfaat Vitamin C SR Shaklee

Disebabkan ramai sangat yang suka rasa untuk cantik dan terasa vitamin c ni membantu sangat dapatkan kulit cerah putih berseri. betul ke?;)

Macam aisa dulu, masa remaja lah teringin sangat nak ambik sutikkan vitamin c tu. kan femes! Lepas kena cucuk terus putih kan. So mesti lah aisa pun ada rasa nak mencuba. Tapi aisa tak buatlah sebab takut dengan jarum hahaha...

Tapi hari ni aisa nak bercerita mengenai Vitamin C SR shaklee. Antara supplement awal yang aisa amalkan dulu, sebab vitamin c ni termasuk dalam set kecantikkan. Walaupun dah lebih daripada setahun, aisa masih setia mengamalkan vitamin c ni.

Jimat pun ye juga, sebab 1 botol tahan sampai 6 bulan tau?! 

Macam aisa sendiri, apa yang aisa perasan bila konsistent makan vitamin c ni jerawat susah sangat nak muncul. Kalau ada sekali pun, cepat je surut. Tapi biasa lah kan, tangan ni jenis suka memicit jerawat, sejenis habit yang mengakibatkan penyesalan huh!

Tapi tak pe, parut pun akan hilang. Yang penting kena rajin makan supplement!

Kalau u jenis kulit berminyak pun okey untuk amalkan vitamin c shaklee ni, sebab ia sangat membantu dalam mengawal masalah lebihan minyak pada lapisan kulit wajah. 

Kadang-kadang kita anggap pemakanan supplement ni boleh diambil remeh, tapi sebenarnya dalam masa yang sama sangatmembantu untuk kehidupan seharian kita. Apa lagi, kalau u juga sejenis yang cepat demam, batuk atau selesema. Rajin-rajin lah makan vitamin c ye...sebab selain untuk mencantikkan kulit, vitamin c ni juga sangat bagus dalam meningkatkan imunisasi badan kita.

Lepas telan vitamin c, boleh skip panadol in sha Allah tak lama lepas tu u akan rasa lebih lega.

Sebelum aisa cerita lebih jauh, jom aisa share 19 manfaat vitamin c
🔸Merangsang dalam pembentukan kolagen
🔸Meningkatkan sistem imunisasi
🔸Membantu mengekalkan kulit yang awet muda dan keanjalan kuli
🔸Mencegah jangkitan penyakit mudah berjangkit seperti demam dan selesema
🔸Memperbaiki sistem pendarahan
🔸Merendahkan dan mengawal masalah tekanan darah tinggi
🔸Mencerahkan kulit secara semulajadi
🔸Memberikan tenaga
🔸Membantu penyerapan zat besi
🔸Mengekalkan kolestrol yang sihat
🔸Meningkatkan metabolisme dan membantu mengekalkan berat badan ideal
🔸Mengelakkan katarak
🔸Mengawal masalah kulit berminyak
🔸Mengecilkan pori muka
🔸Mengatasi masalah imsomnia
🔸Membantu melindungi badan dari radikal bebas
🔸Mengurangkan paras asid untuk pesakit gout


Sebagai info untuk semua, Vitamin C SR Shaklee ini berbeza daripada mana-mana vitamin c yang terdapat di pasaran. Ini kerana Vitamin C shaklee bersifat sustained release yang mana ia terdiri daripada rumusan unik yang membenarkan pelepasan berperingkat vitamin C secara perlahan dan berterusan mengikut keperluan tubuh selama 5 jam.

Dengan ini dapat memastikan vitamin C tadi betul-betul dapat diserap secara optimum ke dalam tubuh badan dan juga dapat mengekalkan dan memastikkan badan kita mempunyai vitamin c yang cukup.


So dekat sini aisa akan kongsikan dengan u alls semua, antara feedback positif daripada pengguna vitamin c shaklee. Dulu ada kulit kusam kini makin berseri. Yang dulunya ada masalah jerawat sekarang dah tiada. Yang gelap pun bertambah cerah bila konsistent amalkan vitamin c nie.

Testimoni Customer 1

Testimoni Customer 2

Testimoni 3



So siapa yang nak oder, boleh terus whatsapp aisa, boleh klik link untuk respond yang lebih cepat. 1 botol vitamin c ni ada 180 tablet, dan tahan sehingga 6 bulan penggunaan. Harga pun tak sampai Rm100. Cepat-cepat contact aisa okey ;)..

Tekan sini untuk terus order dengan harga special


0 comments:

Post a Comment