Sunday 23 December 2018

Kulit Cantik Cerah Berseri Dengan Youth Skincare

YOUTH MEMBERI KEYAKINAN UNTUK TAMPIL LEBIH CANTIK & 10 TAHUN LEBIH MUDA DARI USIA SEBENAR.


Assalamualaikum whb...

Mesti ramai yang teruja bila dapat tahu shaklee keluarkan rangkaian produk penjagaan kulit wajah (skincare) yang baru kan?

Skincare Youth ni bukan calang-calang produk tahu! Exclusive melalui 8 tahun kajian yang shaklee jalankan bagi memastikkan youth ni berkesan dan selamat untuk semua jenis kulit.

Bahan-bahan yang yang digunakan pun premium termasuk dengan campuran bahan yang ada dalam vivix tu pun ada.

So sangat berbaloi-baloi tau! 1 set nie tahan lebih kurang 6 hingga 7 bulan. Lama kan? So jimatlah duit kita daripada nak top up skincare tiap bulan😜.

Sebelum tu aisa nak kenalkan dulu antara rangkaian produk yang ada dalam set youth ni ialah;

6 JENIS PRODUK RANGKAIAN YOUTH SKINCARE

Luminous Gel Oil Cleansper


Cleanser 3 dalam 1 ini tidak mengandungi sabun, pH yang seimbang. Pembersih ini menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk mengperhalus dengan lembut, menyuci dan menyediakan kulit anda untuk langkah seterusnya.

(Hadapi dunia dengan seri semulajadi anda)

Bahan-bahan utama yang digunakan:
Vital Repair, Muscadin
grape extract, Ekstrak alga hijau

Review aisa dengan cleanser youth ni ialah, cleanser lansung tidak berbuih seperti cleanser yang pernah aisa gunakan sebelum ni. Tapi setiap kali cucian memang tersangat membersihkan kulit muka jauh ke dalam. Seriously lepas je cuci muka, aisa boleh nampak muka aisa lebih bersih,cerah, dan rasa tegang yang halus...lagi satu, cleanser youth ni lansung tak memedihkan mata! Jadi cleanser ni tersangat lah sesuai untuk semua individu yang mengalami masalah kulit sensetif.


Perfecting Skin Toner




Toner ni berfungsi bagi membersihkan kulit daripada sel kulit mati, menghidrat dan sekali gus membekalkan nutrisi bersama dengan campuran vitamin penting, polifenol, dan bahan-bahan botanikal yang berpaten untuk menjadikan kulit lebih berseri.

Bahan-bahan utama yang digunakan:
Vital Repair, Muscadine grape extract, Ekstrak Alga Hijau

Review aisa dengan toner youth yang awesome ni! Ialah toner nie sangat menyegarkan kulit. Once, bila kita sapu pada kulit yang lembap kita dapat rasakan setiap penyerapan nutrisi toner nie ke dalam kulit. Kulit jadi lebih tegang tapi dalam masa yang sama ia melembutkan kulit. Tak reti aisa nak gambarkan, sebab bila apply toner ni lansung tak rasa kulit kita tu pedih ke apa. Memang best u alls! lebih-lebih lagi dalam toner nie ada bahan vivix iaitu muscadine grape.


Youth Activating Serum







Serum ini mengandungi 10 kali ganda bahan aktif bagi memulakan langkah perbaharuan sel yang kritikal.Terdiri daripada campuran vitamin, polifenoldan Youth complex yang berkesan ia menggalakkan penghasilan kolagen dan perbaharuan peringkat sel.

Bahan-bahan utama yang digunakan:
Youth complex dengan Apple stem cell, Lotus Japonicus, Vitamin A berkapsul


Okey, next ialah aisa nak berkongsi dengan u alls semua yang serum youth ni sangat berbeza dengan serum yang ada di pasaran sekarang. Bau nya dah confirm memang sangat wangi, bau apple hijau tu. Yang specialnya lagi bila kita sapu je serum nie pada kulit muka terutama bahagian hidukng kan, kita nampak sangat whitehead, blackhead dan segala macam head tu kan BERKURANGAN! Lepas tu, whitehead tu senang sangat gugur jatuh bila setiap kali muncul.

Macam sebelum ni, aisa selalu bersihkan whitehead bahagian hidung tu dengan cara menggunakan pencuci muka yang ada 'skrub' tapi sekarang cuma guna serum youth sahaja, settle masalah!



Age Defense Moisturizer- SPF 50




Perlindungan kulit kita yang melindungi kulit lebih daripada sinaran matahari. SPF 50 ini menjadi pelindung matahari berspektrum luas.

Bahan-bahan utama:
 SPF 50, Vital Repair + Complex, Muscadine Grape Extract

Nak tahu tak, shaklee kan menghasilkan SPF 50 ni khas untuk  pengeluaran Youth di Asia  terutama (Malaysia) yang sangat bersesuaian dengan iklim panas di negara kita. Dan ini bermakna, perlindungan yang ada pada SPF50 YOUTH ni sangat melindungi kulit kita di bawah sinaran terik matahari. Perlindungan matahari berspektrum luas SPF 50/UVB. Vitamin dan nutrien botanikal yang ada pada SPF50 ini memberi kelembapan kepada kulit secara menyeluruh.

Review aisa mengenai moiturizer aka sunblock YOUTH nie tersangatlah best sebab ia memberi kesan kulit kita menjadi glowing dan shinning gitew. Lepas sapu je SPF50 ni kulit kita memang lembut sangat, lansung tak melekit! Spf 50 ni boleh jadi based makeup untuk golongan wanita tau?
Kalau sebelum ni nak keluar rumah jemur kain pun aisa malas sebab muka memang takde protection, tapi sekarang dah berani keluar rumah di bawah panas terik sejak mengamalkan spf50 ni. Aisa yakin bagi mereka yang selalu outstation, sukakan aktiviti lasak sangat sesuai pakai spf50 ni bagu mengelakkan masalah sunburn.


ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM



YOUTH night cream ini menggalakkan pembaharuan kulit pada peringkat sel semasa kita sedang tidur dan berehat. Campuran botanikal yang khas dalam cream ini memberi tahap peningkatan kolagen dan elastin kulit anda.

Bahan-bahan utama:
Vital Repair + Complex,Schisandra Chinensis, Lotus Japonicus

Nak tahu tak cream malam YOUTH nie tersangat lah sempurna bagi aisa. Sebab setiap kali sapu cream ni bila bangun pagi kulit jadi teramatlah lembut! macam kulit baby. Bau cream malam ni juga menenangka pikiran, so bila kita nak pejam mata masa tidur tu tiada lansung perasaan tak selesa. Cream malam youth ni dalam botol kaca yang bulat, sangat cantik dan menampakkan youth ni memang skincare yang premium. u all wajib juga guna cream malam youth ni tau? aisa pasti kulit u alls nampak berbeza setiap kali bangun pagi.


RADIANCE C + E



Mengurangkan kehadiran tompok usia,, melicinkan tekstur kulit, dan memperbaiki tona kulit secara mendalam dan keseluruhan kulit. Menggunakan kapsul berdos tunggal yang mudah digunakan. Dan ia dihasilkan berasaskan tumbuhan, vegan, 100% terbiodegradasi dab diformulasikan tanpa bahan pengawet.

Bahan-baan utama:
20% Vitamin C tulen, Vitamin E, Raspberi

Okey u alls, ni la produk paling-paling Premium dalam YOUTH shaklee. si biji-biji emas yang sangat menambat hati si pemakai. Nak tahu tak radiance c+e nie untuk apa? Shaklee hasilkan si biji emas ni untuk boost kan lagi ANTI Penuaan pada wajah kita sekali gus meletakkan ektrak vitamin yang sangat pekat bagi memastikan produk ini berkesan secara menyeluruh.

Si biji emas ni sangat sesuai untuk mereka yang gtelah memasuki usia 30-an. Bagi aisa yang baru 27 tahun ni tak perlu pakai hari-hari. Seminggu 3 kali pun dah cukup. Tapi nak pakai hari-hari pun takpe.

Okey, setakat ni sahaja perkongsian aisa dengan YOUTH skincare.

Aisa sendiri dah gunakan Youth nie tau? start dari mac 2018 hingga ke hari ini. untuk next post, aisa akan berkongsi testimoni dan video tuturiol aisa menggunakan YOUTH skincare by Shaklee.

Stay tuned semua😘


0 comments:

Post a Comment