Monday 24 December 2018

Tips Memilih Vitamin C Yang Terbaik

Cara Memilih Vitamin C Terbaik Untuk Maksimumkan Kecantikkan, Kesihatan Diri Supaya Ianya Berkesan, Selamat dan Elak Pembaziran



Selalu bermain di minda kita sebagai masyarakat Malaysia, nak cantik tapi kita takut nak makan vitamin C, ini semua gara-gara mitos makcik bawang cakap makan vitamin C badan jadi gemuk!

OMG!

Makan vitamin C lansung tiada kaitan dengan masalah berat badan kita tau? Malah lebih bagus kerana ia akan meningkatkan tahap metabolisme badan kita. Okey lepas ni aisa akan terangkan lebih terperinci mengenai kepentingan metabolisme untuk badan.

                       
'menurut ahli dermotologi dan pakar penyelidikkan menyatakan vitamin C memainkan peranan signifiikan dalam meransang pembetukkan kolagen/penegangan kulit' 

Tengok, pakar pun kata vitamin C ni tersangat lah penting untuk badan kita. Sebab tu, bila kita kecik mak-mak selalu cakap, ha nak kulit cantikkan makan buah, makan sayur betul tak?

Tapi zaman moden sekarang ni, tak perlu susah-susah. Makan supplement shaklee, in sha Allah yang terbaik untuk kesihatan dan kecantikkan kita. So apa ciri-ciri vitamin C yang sesuai untuk badan kita:

Ciri Vitamin C Sesuai Yang Pertama:

  • Apa yang korang kena tahu, vitamin c ni merupakan sejenis vitamin yang larut air. Maksudnya, bila kita makan vitamin c tapi hakikat dalam badan kita ada lagi vitamin c yang lain maka vitamin c yang kita telan tadi tu 'membazir' sebab ia akan dikeluarkan melalui air kencing.
  • So kena lah makan vitamin c yang mempunyai sifat 'Sustained Release' (SR), melepaskan vitamin c dalam masa yang diperlukan oleh badan. Badan kita ni tidak menerima dos vitamin c yang besar dalam satu masa. Bila ada sifat SR ni, vitamin yang tak diperlukan akan disimpan dalam saluran darah selama 12 jam dan akan dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut keperluan badan.

Ciri Vitamin C Sesuai Yang Kedua:




  • Vitamin C yang mengandungi kandungan Bioflavanoid. Apa tu? Bioflavanoid ni ialah ekstrak daripada kulit buah atau tumbuhan tertentu yang bekerja dengan lebih effektif bersama vitamin c bagi meningkatkan proses penyerapan.
  • Bioflavanoids ni akan membantu dalam memaksimumkan tahap kesihatan badan, jantung sekali gus meningkatkan imun badan manusia. Ia juga akan menyokong dalam pembetukkan sel baru.

Ciri Vitamin C Sesuai Yang Ketiga:



  • Mencari vitamin C mengikut dos yang disarankan FDA. Bagi memastikan tahap kesihatan yang terbaik, fungsi antioksidant untuk tubuh badan adalah sangat penting! Ia bertujuan, untuk menghakis dan mengurangkan serangan radikal bebas ke atas tubuh dan mengelak daripada terdedah kepada penyakit berbahaya.
  • So berapa banyak keperluan vitamin c untuk kita?
  • bagi orang dewasa yang lebih terdedah kepada pencemaran, cadangan pengambilan viitamin c sehari ialah sebanyak 500-1000 mg. Dan kanak-kanak pula hanya, 100-300 mg sehari.

Ciri Vitamin C Sesuai Yang Kempat:

  • Vitamin C yang organik dan semulajadi. So macam mana nak tahu ia organik atau tak? Refer pada botol ada ke tak kandungan silica gel. Kalau tak tahu juga boleh tanya kepada ahli farmasi.

Ciri Vitamin C Sesuai Yang Kelima:

  • Memastikan vitamin c tersebut bukan tiruan! Pastikan ia tidak mempunyai pewarna, perasa, pemanis atau pengawet tiruan. Supaya penyerapan vitamin c tersebut tidak terjejas dengan 'segala yangbtiruan ni'.

  • So sekarang dah faham kan tentang pemilihan Vitamin C yang sesuai? Pengguna yang bijak harus la memastikkan sesuatu produk itu diyakini dan terjamin.

U alls wajib amalkan Vitamin C shaklee ni tau! Sebab ia lebih jimat, harga berpatutan dan yang paling penting ia mempunyai kelima-lima ciri vitamin c yang baik untuk kecantikkan dan kesihatan kita. In sha Allah..

Vitamin C SR murah dan lebih jimat!

Untuk dapatkan sebarang produk shaklee dengan harga special atau ingin menjadi ahli shaklee boleh terus whatsapp aisa dengan tekan sini atau tengok lebih info di katalog shaklee di instagram comaluxuryhealth.beauty,


0 comments:

Post a Comment